ساج سفالي يا ساج چدني چيست؟

توضيح در خصوص سفال و انواع آن

ساج سفالي يا ساج چدني چيست؟

۱۴ بازديد ۰ نظر

نان ساج يك نان نازك و صاف است كه بر روي صفحه چدني دايره اي توخالي پخته مي شود كه به آن سجاج گفته مي شود.قوري چدني با بدنه فولادي ضد زنگ براي پخت محلي استفاده مي شود و در دو اندازه 40 و 48 سانتي متر استاندارد شده است.


چوب ساج را روي هيزم يا اجاق گاز يا وسايل آشپزي قرار دهيد و بعد از گرم كردن آن ، خمير را قرار داده و گدازه يا نان محلي را بپزيد.ابعاد ساج: طول 60 سانتي متر ، عرض 60 سانتي متر ، ارتفاع 90 سانتي متر ، قطر چدن 46 سانتي متر.


نان ساجي در بين مردم آذربايجان ، كردستان ، كرمانشاه ، لرستان ، ايلام و خوزستان به ميزان هاي مختلفي طبخ مي شود.


ساكتويژگي هاي اجاق گاز نان صنعتي و خانگي.امكان تهيه ساندويچ و ميان وعده براي صبحانه ، ناهار و شام.امكان پخت نان هاي عربي ، مديترانه اي و ايتاليايي و ايراني.سهولت شستشولايه اي كاملاً غير چسبنده.راحتي در استفاده.


ساج ساجشركت آرمان مفتخر است براي نخستين بار مشعل بنزيني با جنس چدن و ​​بدنه فولادي را ارائه دهد.اين دستگاه براي رستوران ها و پذيرايي كه مي خواهند نان گرم را به مشتريان خود عرضه كنند مناسب است.اين دستگاه كاملاً صنعتي است و مي تواند نان گرم و تازه سنتي توليد كند.از ديگر ويژگي هاي دستگاه عدم وجود سيستم تهويه مي باشد.بدنه دستگاه از استيل ضد زنگ ساخته شده است.اين دستگاه قادر به توليد حدود 30 ، 40 عدد نان در ساعت است.از ديگر مشخصات اين دستگاه حمل و نقل آسان و راحت مي باشد.


نانوايي ساكتامروزه نان بيشتر از نانوايي ها خريداري مي شوند.با اين حال ، هم در سطح شهر و هم در دهكده ، خانواده هايي وجود دارند كه نان را در اجاق گاز خانگي مي پزند و آن را به نان غير خانگي ترجيح مي دهند. اگر نياز به تهيه و خريد ساج نان پزي سفالي داريد مي توانيد اين محصول را در گيلي شاپ تهيه كنيد.

 


در بعضي از مناطق استان اردبيل نان پخته مي شود كه به آن ساج چوراي گي گفته مي شود و در آنها از يك صفحه دايره اي به نام سكه استفاده مي كنند كه پخت آن روي نان راحت تر است و حاصل نان حاصل از آن طعم و مزه بهتري پيدا مي كند. آنها رنگ طبيعي و دلپذيري بيشتري دارند.
نان ساج يك نان نازك و صاف است كه در صفحه فلزي چرخان به نام سجاده پخته شده است.اين نان در بين مردم آذربايجان ، كردستان ، كرمانشاه ، لرستان ، ايلام و خوزستان با درجه هاي مختلفي طبخ مي شود.


Teak وسيله اي دايره اي به قطر تقريباً 5 سانتي متر است كه از مس ، برنج يا آهن ساخته شده است و داراي توخالي هايي است.براي انجام اين كار ، قسمت چوب ساج را روي سيني پخت سه لايه قرار دهيد و بعد از گرم شدن ساج ، تخته هاي خمير را كه قبلاً با يك سنجاق تهيه شده بود ، روي تابلو خمير كاغذ بچرخانيد و دور آن را روي چوب ساج بگذاريد و بعد از مدتي گدازه را برگردانيد. نان براي پخت و پز از طرف ديگر.


در بعضي موارد ، مادران علاوه بر اين كه مغذي هستند ، مواد لازم را در نان قرار داده و به آن اضافه مي كنند.برخي از پنيرهاي محلي استفاده مي كنند ، در اين حالت به نام يوزپلنگ ها شناخته مي شوند و برخي نيز از گياهان خوراكي مانند كفش بسيار مغذي و مغذي با زرده تخم مرغ استفاده مي كنند.


برخي از مادران آذربايجاني نيز قبل از قرار دادن نان بر روي چوب ساج ، از روغن ماست ساري براي روغن كاري ساج استفاده مي كنند.پخت روي چوب ساج يا ساج ساج ساج در استان اردبيل در بين قبيله هاي معروف به قبيله شاهسون رايج است.


شاهسون ها يكنواخت نيستند ، شش ماه از سال را در قشلاق و شش ماه ديگر در حومه شهر سپري مي كنيد ، رسيدن به حومه شهر ، در مسير كوچ و در حومه شهر در دامنه كوه سبلان حدود يك ماه طول مي كشد. براي پختن نان ، بنابراين چوب ساج بهترين راه براي پخت نان است كه هم حمل و نقل آسان و هم تهيه آن براي پخت آسان است.


نان شيريني را بهم بزنيد
دستگاه تهويه نانبشقاب چدن يا شيريني ساج ساج Lavash، Sang، Berber and Taftoon Bread يك بستر براي پخت در نظر گرفته شده به عنوان دستگاه نانوايي است كه براساس نوع نان و اندازه دستگاه طراحي و ساخته شده است.

 

حتما بخوانيد: سفال چيست؟


صفحات چدن براي گدازه به سرهاي روشمند تقسيم مي شوند و از شماره هاي 1 به 4 شماره گذاري مي شوند و هر ارتفاع تعداد بيشتري دارند. نان لواش متوسط ​​توليد خواهد شد. اين با توجه به ضخامت صفحات چدن مشخص مي شود و اين بسته به اندازه دستگاه و مزاج براي هر منطقه بستگي دارد ، بسته به محل نصب نانوايي ، نوع لاواژ انتخاب مي شود.


صفحات چدن يا چوب ساج براي سنگك به اشكال منظم و نامنظم تقسيم مي شوند و فقط ظاهر نان را تغيير مي دهند.سواب چدن نانوايي از مواد اوليه شمش چدن است كه در نهايت با كيفيت بالا و ماندگاري بالايي در اختيار مشتريان قرار مي گيرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.